28.01.2011 Ferrari F150


Ferrari, dün Maranello’da düzenlediği basın toplantısıyla 2011 sezonunda kullanacağı Formula 1 otomobilini tanıttı
 
İtalya’nın birleşmesinin 150.       yıl dönümü adına F150 ismi koyulan otomobilin tanıtımında tüm Formula 1 takımı yer aldı.Peki F150 nasıl bir otomobil? F150 yerini aldığı F10’a göre daha yüksek bir ön tarafa sahip.
 
Genel tasarım geçen yılın otomobiline benzese de bu yılın kuralları nedeniyle daha az aerodinamik parça (F-Duct ve çift katmanlı difüzör yasaklandı) kullanılacağı için tasarım daha basit ve sade.
 
Orta kısım KERS sisteminin geri dönmesi nedeniyle daha geniş bir yapıda. Arka süspansiyon tasarımı tamamen yenilenmişken, ön süspansiyon F10’daki sistemin elden geçirilmiş hali olduğu belirtiliyor. Egzoz sistemiyse geçen sezonun ikinci yarısındakine benzer özellikler taşıyor.
 
 
Motor gelişimi yasaklandığı için geçen yılın motorunda teknik olarak bir modifikasyon işlemi gerçekleştirilmedi ama motor departmanı dayanıklılığı artırmak için çalışmalar yaptı. Ayrıca KERS’in geri dönüşü nedeniyle soğutma ve yağlama sistemleri tamamen yeniden tasarlanırken gücü aktaran şaft da yenilenen motor parçalarından. Magneti Marelli ile ortak geliştirilen KERS sisteminde en çok üzerinde durulan konu daha az yakıt tüketmesi oldu. Bu konuda Shell ile ortak bir çalışma yapan Ferrari, KERS sisteminin aynısını motor tedarik ettiği Sauber ve Toro Rosso takımlarına da verecek.
Dominicali otomobilin gelişiminin iki ayakta gerçekleşeceğini söylüyor: ‘İlk ayak kış testlerinde gerçekleşecek ve bu esnada mekanik parçalar (şasi, şanzıman, motor gibi) üzerine yoğunlaşacağız. İkinci aşamaysa sezonun başlamasıyla birlikte aerodinamik üzerine olacak. İlkyarıştan itibaren kesintisiz gelişim programı üzerinde çalışıyor olacağız.’
Ferrari’nin yeni otomobiliyle yine ön taraflarda yer alacağını ve iki şampiyonluk kovalayacağını söyleyebiliriz.
Yorum
Formula giderek daha karmaşık bir hale gelse de (her yıl değişen kurallar, kullanılmaya başlanan ve kullanımı sona eren parçalar, aerodinamik kurallar, değişen lastikler gibi) otomobil tasarımları giderek daha basit bir hale geliyor ki F150’de bunu net bir şekilde görüyoruz.
Geçen yılın otomobilleri tanıtıldığın uzun zamandır gördüğümüz en teknolojik tasarımlara şahit olmuştuk. Daha sonra bunlara çift katmanlı difüzör ve egzoz gazıyla beslenen difüzör gibi tasarım detayları eklenince otomobiller gerçek bir F1 otomobili gibi ileri teknoloji ürünü olduklarını kanıtlar nitelikte görünmeye başlamışlardı. Hâlâ çirkindiler ama modern görünüyorlardı. 
Şimdiyse karşımızda oldukça minimal bir F1 otomobili var. Aerodinamik eklentilerle bu biraz olsun değişecek olsa da yine de geçtiğimiz yıllara göre oldukça basit diyebiliriz. Özellikle difüzör tasarımı geçen yıla oranlar adeta hızlıca yapılmış basit bir çalışma gibi görünüyor…

About autochronicles

Otomobilleri ve müzik yapmayı bu dünyadaki varolma nedenlerim olarak gösterebilirim. Hayatımda okuyan değil yazan olmanın, dinleyen değil çalan biri olmanın peşindeyim. Burası bir günlük. Otomobille yaşayan birinin, otomobille yaşadıklarını gün be gün anlattığı bir yer. Günlük olduğu kadar benim yazılarımın da bir arşivi niteliğinde. Otomobiller daima beni hayata bağladı, hayatıma anlam kattı... Bu sevgiden öte, bir tutku, bir yaşam tarzı... Bu yüzden günlük olarak yazılmayı hak ediyorlar...
Gallery | This entry was posted in F150, Ferrari. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s