>17- 02- 2010 Nissan Qashqai


> Kullanılan otomobil: Nissan Qashqai 1.6 Terra 2007

Bu aslında test etmek için kullandığım bir otomobildi, hayır öyle dergi için test değil. Amortisör testi; patlak mı değil mi? Bu Qashqai, bir arkadaşımın arabası, birlikte almıştık geçen sene ikinci el: 32000 km’de 2007 model. Tertemiz, siyah renkli, deri koltuklu, güzel bir Qashqai.

Efendim, arabamızın bir sorunu varmış: Amortisörlerinden ses geliyormuş da, yoksa patlamış mıymış? Yahu dedim 38.000 km’deki arabanın amortisörü patlar mı hiç durup dururken? He, evet Qashqai’ı ilk teste aldığım yıl, yani 2006’daki gibi kullanırsanız patlar!

Yıl 2006: O yıl Autocar dergisi için, yazısını benim yazacağım bir otomobildi Qashqai. Çekimler esnasında bendeniz başka otomobillerle (VW Touareg ile kumda yanlayıp, saplanmakla meşguldüm) ilgilenirken çok sevgili Yiğit arkadaşım ve kuzenim Tan, Qashqai’ı kaçırıp, çekim yaptığımız yerin yakınlarındaki ralli etabını ziyaret etmişler. Sözüm ona bakkala gidip kola alcaklardı bana söylediklerine göre. Geldiklerinde ne kola ne başka bişey, ikisinin de yüzünde güller açmış!

“Ne gülüyosunuz olm?” demiştim.
“Qashqai ço
k iyiymiş” cevabı olmuştu Tan’ın.
Nası yani?”
“Şurdaki etaba gittik de.”

“Eeee?”
“Öyle işte!”

Neyse öğrendiğime göre bizim ikili etabı göründe basmışlar gaza, toprak moprak dinlemeyip o viraj da yan, bu virajda el freni gitmişler bayağı. Dedim ki herhalde ne amortisör kaldı ne balka bişey arabada. Yok, neyse ki bişey olmamış. Son hatırladığım Yiğit bir tepecikten zıplamış da havada kontra vermiş de… Yok dedim dinlemek istemiyorum yahu! Kızmıştım onlara tabii ki…

Yani bu şekilde tarımsal ve hırpalayıcı bir kullanma sonunda hiç bir sorun çıkarmayan Qashqai, nasıl olurdu da şehir içi kullanmayla amortisör patlatırdı? Yok artık daha neler?


O yazımda Qashqai’ı, Nissan’ın iddia ettiği gibi hem SUV, hem hatchback hem de MPV özellikleri taşımadığından, herşey olmaya çalışırken hiçbirisini tam olarak yerine getirememesinden dolayı eleştirmiştim. Hâlâ da öyle düşünüyorum… Başarılı bir otomobil olmadığını söyleyemem ama ben tarz olarak daha safkan otomobilleri seviyorum.

Benim görevim bu otomobilin amortisörlerinde sorun var mı yok mu bulmak olduğu için geçtim direksiyona, boş yollar aramaya koyuldum. Radyoyu madyoyu da kapattım ses dinleyeyim diye. Önce güzel bir viraj buldum ve biraz zorlamaya başladım Qashqai’ı. Ses falan gelmiyordu amortisörlerden, evet buraya kadar gelirkenki çukurlardan geçerken biraz sesli çalışıyorlardı açılıp kapanırken ama öyle patlak amortisör gibi değildi.

Sonra meydanımsı bir yerde denemeye koyuldum. Sürekli sağa, sürekli sola dönerkenki tepkilerine baktım. Anormal birşey yoktu, ani yön değişimlerinde de Qashqai gayet normaldi. Çok sert fren yaptım birkaç kez üst üste, eğer bir sorun olsaydı mutlaka bir tarafa doğru çekerdi. Nereden mi biliyorum, babamın eski Toyota’sının amortisörünü bizzat patlatmıştım da oradan. O araba o şekilde TEM’de giderken elimi direksiyondan bırakınca viraj dönecek kadar çok yön değiştiriyordu.

Neyse daha sonra yolun ortasında bulunan su kanalının içinden geçmeyi denedim. Bu, amortisörleri sonuna kadar açacağı için iyi bir test olacaktı. Hatta arka lastiklerimin havaya kalktığını bile hissettim. Amortisörler gayet normaldi, sesli çalışıyorlardı ama normaldiler. Ayrıca arabanın içinde o kadar çok hareket eden eşya vardıki dikkatli dinlemeden bunu duymak bile zordu.

Testim sona erip geri dönüş yolunda geçtiğimde, aklıma Qashqai’ı ilk teste aldığımda vites atarken neden motor devrinin düşmediğini düşündüğüm gelmişti. O gün de bu konuya çok takıldım ve ne kadar sinir bozucu olduğu üzerine kafa yordum.

Arkadaşımın Qashqai’ında amortisör sorunu falan yoktu. Testim sonucunda ortaya çıkan şey debriyajının çok yukarıda kavradığı ve rot balansının bozuk olduğu için buna bağlı olarak sola çektiğiydi. Bunlar dışında herhangi bir sorun görünmüyordu. Qashqai oldukça sağlam bir otomobildi, bunu test edip görmüştük 2006’da…

About autochronicles

Otomobilleri ve müzik yapmayı bu dünyadaki varolma nedenlerim olarak gösterebilirim. Hayatımda okuyan değil yazan olmanın, dinleyen değil çalan biri olmanın peşindeyim. Burası bir günlük. Otomobille yaşayan birinin, otomobille yaşadıklarını gün be gün anlattığı bir yer. Günlük olduğu kadar benim yazılarımın da bir arşivi niteliğinde. Otomobiller daima beni hayata bağladı, hayatıma anlam kattı... Bu sevgiden öte, bir tutku, bir yaşam tarzı... Bu yüzden günlük olarak yazılmayı hak ediyorlar...
This entry was posted in amortisör, Nissan Qashqai, Nissan1. Bookmark the permalink.

One Response to >17- 02- 2010 Nissan Qashqai

  1. hobi says:

    Valuable info. Fortunate me I found your site accidentally, and
    I am stunned why this coincidence didn’t came about in advance! I bookmarked it.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s