>Moto GP Malezya 2008


>Rekora doğru
Malezya GP’sini kazanan Rossi, sezonun son yarışında 10 puan alırsa bir sezonda en çok puan alma rekorunu kıracak

Sezon bitmeden şampiyonluğunu ilan eden Valentino Rossi için, sezonun geri kalan kısmının kıralacak rekordan başka bir anlamı kalmadığını söylemiş ve bu rekoru kırmak için yarışları kazanacağından bahsetmiştik.

Tahminlerimiz doğru çıktı ve Rossi Malezya’da da damalı bayrağı ilk sırada geçti. Sıralama turlarında pol pozisyonunu son anda elinden çalan Pedrosa yarışın en büyük favorisi gibi görünüyordu, çünkü Rossi bile attığı turun geliştirilebileceğini pek düşünmüyordu. Nitekim polde başlayan marka Honda’ydı ve aralarındaki fark tam 0.4 saniyeydi. Stoner ise yedinci başlarken hayal kırıklığını gizleyemiyordu. Fiat Yamaha takımının diğer pilotu Lorenzo üçüncü, Hayden dördüncü sırayı ele geçirirken, Edwards ve Dovizioso beş ve altıncı sıradan başlayacaklardı.

Startta çok iyi çıkan Pedrosa yarışın hemen başlarında farkı açmaya başlasa da Rossi buna cevap vermekte gecikmedi. İkili hızlı bir şekilde geri gruptan kopmaya başladı. Arka grubun önündeki isim Nicky Hayden ise üçüncülükteki yerini koruyordu ancak arkasındaki Dovizioso sezonun ilk podyum sonucu için çok istekli görünüyordu.
Honda’sı iyiydi ve gelecek sezon kendini renklerine bağlayan Repsol Honda’ya nasıl bir pilot aldıklarını kanıtlamak istiyordu. Hayden’ı yakaladı ve geç bir frenajla rakibini geride bıraktı. Bu Honda kullanan özel bir takımın, Honda’nın fabrika takımına karşı yaptığı başarılı bir manevraydı. Hayden pozisyonunu geri almak için çok uğraşsa da geçecek bir boşluk bulamadı ve neden Repsol Honda’nın Dovizioso’yu seçtiğini anlamış oldu.

Stoner ise istediği yol tutuşu elde edememiş, beklenen yükselişi gerçekleştirememişti ve arkasından gelen Shinya Nakano kendisinden daha hızlıydı. Honda bugün gerçekten günündeydi ve Japon pilot bir kaç tur uğraştıktan sonra Desmosedici’yi geride bırakmayı başardı. Üstelik geçtikten sonra da farkı kolaylıkla açtı. Avustralya’lı böylece altıncı olarak finiş görüyor, etkileyicilikten uzak bir performans sergiliyordu. Nakano ise beşinci olarak bu sezon üçüncü kez ilk beşe girme başarısını gösteriyordu.

Rossi, Repsol Honda’nın düzlüklerdeki performansı karşısında her zamanki ‘az fren yap, erken gaz ver’ taktiğini uygulamaya başladı. Sonuç almıştı; Pedrosa arayı açamıyor, tam tersine her turda Honda’ya yetişiyordu. Yarışın yarısına gelindiğinde Rossi yapacağını yapmış, Honda’yı bir kez daha oldukça geç frenaja girerek geride bırakmıştı. Bu andan sonra Yamaha tüm kontrolü elinde geçirdi ve yarışı dört saniye farkla rahatça kazandı.

Bu, İtalyan pilotun sezondaki dokuzuncu galibiyeti anlamına geliyordu, üstelik tüm yarışlardan da puanla ayrılmayı bildi. Valensiya’daki son yarışta kendine ve Stoner’a ait olan bir sezonda en çok puan alma rekorunu (367 puan) kalmasına sadece 10 puan kaldı. Rossi kırılmamış rekorları kırma konusunda oldukça tecrübeli. Kişisel fikrime göre bu yarıştan da galip ayrılacaktır.

About autochronicles

Otomobilleri ve müzik yapmayı bu dünyadaki varolma nedenlerim olarak gösterebilirim. Hayatımda okuyan değil yazan olmanın, dinleyen değil çalan biri olmanın peşindeyim. Burası bir günlük. Otomobille yaşayan birinin, otomobille yaşadıklarını gün be gün anlattığı bir yer. Günlük olduğu kadar benim yazılarımın da bir arşivi niteliğinde. Otomobiller daima beni hayata bağladı, hayatıma anlam kattı... Bu sevgiden öte, bir tutku, bir yaşam tarzı... Bu yüzden günlük olarak yazılmayı hak ediyorlar...
This entry was posted in Malezya 2008, Moto GP. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s