>Moto GP Çin 2008


>Çin’de gülen isim Rossi
Sezonun Çin’de gerçekleştirilen dördüncü yarışında Rossi galip gelen isim oldu. İtalyan bu sonuçla liderle arasını 9 puana indirdi

Sıralama turlarında son anda pol pozisyonunu kaçıran Rossi’nin güçlü bir yarış çıkaracağını tahmin etmek pek de zor değildi. Yamaha’sı ile sezonun en iyi sıralama derecesini elde eden pilot, bunun şampiyona için iyi bir avantaj olduğunun farkındaydı çünkü önünde en yakın rakiplerinden biri değil, eski takım arkadaşı Edwards vardı. Şampiyona için çekişen Stoner, Pedrosa ve Lorenzo ise sırasıyla üç, dört ve beşinci sırada yarışa başlayacaklardı.

Antrenmanlarda ciddi bir kaza geçirip el ve ayak bileklerinde çatlaklar olduğu belirtilen Lorenzo’nun bu yarışta tam performans gösteremeyeceğinni bilincinde olan Rossi, eğer ilk turlarda liderliği ele grçirebilirse yarışı kazanmak için ilk adımı atacağını düşünüyordu. Bundan sonrası ise diğerlerinin finiş derecelerine göre şekillenecekti. Ancak ne olursa olsun bu yarışın kazanılması gerekiyordu.

Pedrosa ise ardarda gelen podyum derecelerini (5 yarış üst üste) devam ettirip, Lorenzo’nun elinden liderliği alma stratejisini benimsemişti. İspanyol’un buradan alacağı bir galibiyet, şampiyonada liderliği pekiştimek anlamına geliyordu. Michelin’in geri kalan yarışlardaki iyi performansı, Pedrosa için bir avantaj teşkil edebilir, galibiyetin anahtarı olabilirdi.

Stoner’ın iyi başlayan ancak istediği gibi gitmeyen sezonu, sıralamalarda alınan üçüncülük ile bir son bulabilir, liderle aradaki 21 puanlık fark belki biraz olsun azalabilirdi. Stoner, iyi bir start ve ilk turlardaki performansın yarışın kaderini belirleyeceğini biliyordu ve oyununu buna göre oynamaya karar verdi. Bridgestone kullanıcısının lastiklerden alacağı performans ise bir diğer merak konusuydu.
Bu şekilde başlayan yarışta Rossi, iyi bir start alarak ilk viraja Edwards ve Pedrosa’nın gerisinde üçüncü sıradaki yerini koruyarak girmeyi başardı. Pedrosa’nın kısa süren liderliğini Edwards, daha sonra yaptığı atakla liderliği tekrar ele geçirmeyi başardı.

Stoner’ın beklediği gibi bir start alamaması ve ilk üç sıradan biraz geride kalması, Rossi için iyiye işaretti. Bu arada diğer Repsol Honda pilotu Hayden’ın da onunculuktan altıncılığa kadar yükselmesi, ikinci grupta yakın bir mücadelenin olacağını haber veriyordu. Startın bir diğer kazanan ismi de Ducati’de Stoner’ın takım arkadaşı rolünü üstlenen Melandri’ydi. İtalyan 12. başladığı yarışta bir ara dördüncülüğe kadar yükselmeyi başardı.

Lorenzo ise beklediği gibi bir başlangıç yapamadı ve ilk turlar itibarıyla dokuzunculuğa kadar geriledi. Genç İspanyol’un ağrıları nedeniyle böyle bir düşüşle karşı karşıya kalması en olası ihtimaller arasındaydı.

Pedrosa ve Edwards arasında gidip gelen liderlik mücadelesi, ABD’li pilotun yaptığı hata nedeniyle Honda pilotunun üstünlüğüyle sona erdi. Bu hatadan yararlanan Rossi de böylece eski takım arkadaşını geride bırakarak asıl hedefine doğru yol almaya başladı. Bu, İtalyan’ın işin geldi çünkü Pedrosa giderek arayı açacakmış gibi bir görüntü çiziyordu.

Arayı giderek kapatan Rossi, birkaç tur sonra, başlangıç düzlüğünün sonunda geç frenaja girerek liderliği eline geçirmeyi başardı. Honda’nın düzlük performansı ve maksimum hızının düşük olması nedeniyle Rossi’nin atağına karşılık veremeyen Pedrosa, yarışın kendisi için bu şekilde biteceğini anlamış oldu. Çünkü geçen Rossi’ydi; yani liderliği bir defa elde ettikten sonra kolay kolay bırakmayan bir isim…

Yarışın on üçüncü turuna gelindiğinde Lorenzo’nun orta sıralardaki yükselişinin son derece hızlı bir hale geldiğini gördük. Şampiyona lideri önce beşinciliğe kadar çıkmayı başardı, daha sonraysa ondördüncü turda Melandri’yi de geride bırakarak dördüncü sırayı elde etti.

Bu turlarda Doviziosa, Lorenzo ve Melandri, yarışın dördüncülüğü için kıyasıya bir mücadeleye giriştilerse de, her ikisi de Lorenzo’yu fazla sıkıştıramadı. Ducati’sine alışmakta zorlanan Melandri, Lorenzo’nun atağına karşılık vermek istese de Yamaha’nın üstünlüğüne boyun eğmek zorunda kaldı. Yine de İtalyan pilot için kötü başlayan sezonda alınacak bir beşincilik bile oldukça iyi bir sonuç olarak görünüyor.
Pedrosa ilerleyen turlarda Rossi’ye yaklaşır gibi görünürken yarışın o zamana kadarki en hızlı turuna imza atmayı da başardı. Honda pilotu son turlara yaklaşılırken arayı bir saniyenin altında tutup, son bir atakla rakibine baskı kurma düşüncesindeydi. Fakat Rossi’nin aklında böyle bir şey yoktu. O, Bridgestone ile ilk galibiyetini düşünüyor, 2008 sezonunda şampiyonluğu kolay kolay bırakmayacağını herkese göstermek istiyordu.

Üstelik ilk üç yarışta pol pozisyonunu kazanan ve şampiyonada liderliği elinde bulunduran çaylak takım arkaşına da bir mesaj vermek istiyordu. Dolayısıyla İtalyan, Honda’nın son turlarda gelmesi beklenen olası atağını 17 ve 18. turlarda elde ettiği en hızlı tur zamanlarıyla yok etmiş oldu.

İtalyan’ın 18. turdaki 1:59. 273’lik derecesi, hem pistin tur rekoru anlamına geliyor, hem de Bridgestone’un oldukça iyi bir iş çıkardığını belli ediyordu. Rossi bu turdan sonra arayı giderek açarak liderliğini pekiştirdi. Bunda Pedrosa’nın da son turlarda baskıyı azaltmasının da rolü var. İspanyol, yapacağı bir hatanın nelere mal olacağının bilincinde olduğu için son iki turda ikinciliğe razı bir görüntü çizdi ve bulunduğu yer itibarıyla Rossi’nin galibiyetini en yakından izleyen isim oldu.

Oldukça sessiz bir yarış çıkaran Stoner ise öndeki ikilinin yaklaşık 16 saniye arkasında rahat bir üçüncülük elde etti. Avustralya’lı, dördüncü sıradaki Lorenzo’nun da yaklaşık 8 saniye önönde olduğu için yarış esnasında bol bol Çin manzarası izleyecek vakit buldu kendine. Ancak yarış sonrasındaki tavırları ve yüz ifadesinden, şampiyonun Pazar günkü manzara zevkini podyumun en üstünden izlemek istediğini anlamış olduk.

Rossi, kariyerinin 63’üncü galibiyetine imza atarken, bu sezonki ilk birinciliğini de Çin’de elde etmiş oldu. Bu, aynı zamanda ‘Doktor’un Bridgestone ile elde ettiği ilk galibiyet olduğu için de başka bir anlam ifade ediyor.
Bu birincilikle, Rossi şampiyonadaki 72 puanla üçüncülükteki yerini korurken, 14 puanlık farkı dokuza indirmiş oldu. İtalyan aynı zamanda takım arkadaşıyla da farkı iki puana indirerek itibarı için önemli bir adım atmış oldu.

Pedrosa üst üste elde ettiği altıncı podyum başarısıyla istikrarlı gidişatını sürdürdü ve Lorenzo’nun dördüncü olmasıyla şampiyonada yedi puanla liderliği ele geçirdi.

Şampiyon Stoner ise kötü gidişatına, podyumun son basamağı ile bir dur dedi ve topladığı 40 puanla şampiyonanın dördüncü sıradaki yerini korumaya devam etti.
MotoGP’deki şampiyonluk savaşı olanca hızıyla sürerken, bu sonuçla 2008 sezonunun ilk dört yarışında dört farklı kazanan görmüş olduk. Bu, sporun tarihinde daha önce sadece dört kez tanık gerçekleşen birşeydi.

Acaba ‘Doktor’ geri kalan yarışlarda da stajyerlerine yeni dersler vermeye devam mı edecek, yoksa gençler üstada yeter mi diyecekler? En iyisi MotoGp izlemeye devam edin ve gerçek yarışların tadını çıkarın…

About autochronicles

Otomobilleri ve müzik yapmayı bu dünyadaki varolma nedenlerim olarak gösterebilirim. Hayatımda okuyan değil yazan olmanın, dinleyen değil çalan biri olmanın peşindeyim. Burası bir günlük. Otomobille yaşayan birinin, otomobille yaşadıklarını gün be gün anlattığı bir yer. Günlük olduğu kadar benim yazılarımın da bir arşivi niteliğinde. Otomobiller daima beni hayata bağladı, hayatıma anlam kattı... Bu sevgiden öte, bir tutku, bir yaşam tarzı... Bu yüzden günlük olarak yazılmayı hak ediyorlar...
This entry was posted in Moto GP Çin 2008, Rossi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s