>Moto GP Avustralya 2008


>Stoner evinde kazandı
Ducati pilotu, sezonun 17. yarışı olan Avustralya GP’sini kazanırken şampiyon Rossi ikinci oldu

Casey Stoner, geçen sezon kendi evinde kazandığı başarıyı tekrarlamak, şampiyonluğu kaçırdığı sezonun geri kalanında en azından bir kaç tane daha galibiyet almak istiyordu. Bunun için en uygun yer Avustralya’ydı.

Sıralama turlarında elde ettiği pol pozisyonundan daha önemli olan Rossi’nin seansın 17. dakikasında düşerek iyi bir zaman elde edememesi ve yarışa 12. sırada başlayacak olmasıydı. Bunun yanında İtalyan’ın boynundaki ağrılar da yarışının zor geçeceğini gösteriyordu.

Sıralamalarda Ducati ve Stoner’ın birinciliğinin yanında göze çarpan bir diğer nokta da Michelin’in hızlı görünmesiydi. Lorenzo ikinci sırayı alırken, Hayden’ın üçüncü, De Puniet’ninse dördüncü olması bunun kanıtıydı. Bir diğer Michelin pilotu Toseland beşinci sırayı elde ederken, sezon ortasında Bridgestone’a geçen Pedrosa altıcı sıradan yarışa başlama hakkını elde ediyordu.

Rossi ise sezonun en kötü sıralama derecesini on ikinci olarak elde etmişti. Şampiyon sıralamalarda düşerek iyi bir derece etme şansını kaçırdı. Rossi kazadan sonra hemen tekrar piste çıktıysa da derecesini geliştiremedi.

Şampiyonluğun elden gitmesiyle sezonun geri kalanında pozisyonunu korumaktan başka bir amacı kalmayan Stoner, pol pozisyonu ve kendi seyircisi önünde olmanın verdiği rahatlıkla yarışa başladı. En büyük rakibi Rossi, bu defa iyi bir start almış daha ilk tur tamamlanmadan sekizinci sıraya çıkmıştı. İkincilik şansını sürdüren Pedrosa’nın ilk turda yaptığı kaza, Avustralya’lının yalnız bir yarış çıkaracağı anlamına geliyordu. Bu aynı zamanda İspanyol pilotun şampiyonadaki ikinciliği için de oldukça kötü bir sonuçtu.

Rossi yarış boyunca inanılmaz çıkışını son turda Hayden’a yaptığı atakla süsledi. Yamaha pilotu, 2006 yılında şampiyonluk mücadelesi verdiği rakibini rahatça arkada bırakırken, Honda pilotunun vermeye çalıştığı karşılık sonuçsuz kaldı ve ikincilik Rossi’nin oldu. Bu, on ikinci sıradan start alan Rossi için tek kelimeyle muhteşem bir sonuçtu. Hayden aldığı üçüncülükle en hızlı Michelin pilotu oldu.

Rossi’nin takım arkadaşı Lorenzo dördüncü olurken, Nakano’nun beşinciliği, Japon pilotun bu sezon elde ettiği en iyi ikinci derece olarak dikkat çekti.
Gelecek sezon Repsol Honda ile anlaşıp dikkatleri üzerine çeken Dovizioso, bir kez daha Toseland ile mücadeleye girişti. Ancak bu defa kazanan taraf Yamaha pilotu oldu. İtalyan’ın aldığı yedincilik, şampiyonadaki beşinciliği için çok önemliydi çünkü arkasındaki Hayden podyum yaparak 16 puanı hanesine yazdırmıştı.

Sezonun başında takım arkadaşına üstünlük kurarak, şampiyonluğun belki de en ciddi isimlerinden biri gibi görünen Lorenzo’nun bu yarışta da Rossi’ye geçilmesi bana göre bir soru işaretiydi. Bunun nedeni Rossi’nin sezonun en kötü sıralamasını geçirmesi ve kondisyon olarak yüzde yüz olmamasıydı. Ancak aldığı galibiyet, Yamaha’nın, neden Rossi’yi elinde tutmak için tüm kaynaklarını kullandığının bir göstergesiydi. Bu aynı zamanda takımda kimin birinci pilotu olduğunu da bir defa bizlere kanıtladı.

Stoner bu birincilikle 2008 sezonundaki galibiyet sayısını beşe yükseltti. Avustralya’lının bunun yanında dokuz tane de pol pozisyonu bulunuyor. Ancak Stoner için sezon bundan sonra 2009 motorunu geliştirmekle geçecek.

Rossi ise bu ikincilikle sezonun tüm yarışlarından puan çıkaran tek pilot olduğu gibi, bu yarışların sadece ikisinde podyumdan uzak kaldı. Son yedi yarışta da ikincilikten kötü bir sonuç almayan Rossi için sezon, Ducati’nin hızı göz önüne alındığında muhteşem sonuçlandı.

İtalyan eğer son iki yarışta da ilk ikide bir derece elde ederse daha önce kendine ait olan bir sezonda en çok puan (367 puan) elde etme rekorunu da kıracak. Onun için bu sezon başka amaç kalmadı, kişisel fikrime göre bu rekoru da kıracaktır. Bekleyip göreceğiz.

About autochronicles

Otomobilleri ve müzik yapmayı bu dünyadaki varolma nedenlerim olarak gösterebilirim. Hayatımda okuyan değil yazan olmanın, dinleyen değil çalan biri olmanın peşindeyim. Burası bir günlük. Otomobille yaşayan birinin, otomobille yaşadıklarını gün be gün anlattığı bir yer. Günlük olduğu kadar benim yazılarımın da bir arşivi niteliğinde. Otomobiller daima beni hayata bağladı, hayatıma anlam kattı... Bu sevgiden öte, bir tutku, bir yaşam tarzı... Bu yüzden günlük olarak yazılmayı hak ediyorlar...
This entry was posted in Avustralya 2008, Moto GP. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s